środa, 7 listopada 2012

mój sposób na apetyczne piersi ...

Dziś mój sposób na soczyste i pełne aromatu piersi z kurczaka...
To jedno z ulubionych dań w naszym domu ...  
Szybkie i łatwe w wykonaniu ... a przy tym BAAARDZO APETYCZNE :)
Sekretem smaku jest duża ilość majeranku , który idealnie komponuje się z winnymi  jabłkami...

SKŁADNIKI :

* pierś z kurczaka / u mnie podwójna /
* winne jabłka 4-5 sztuk
* czerwona cebula 3-4 sztuki
* majeranek 2 łyżeczki i jeszcze dwie szczypty :):)
* czerwona papryka 1,5 łyżeczki
* ulubiona przyprawa do kurczaka lub sól do smaku
* oliwa z oliwek
* sok jabłkowy 3- 4 łyżki / lub woda - jeśli nie mamy soku

WYKONANIE :
 1. Mięso z kurczaka umyłam i pokroiłam w podłużne kawałki...zamarynowałam je używając oliwy z oliwek / ok 1,5 łyżki/ i przypraw / tych nigdy nie żałuję :) /
Jak długo powinno się marynować ? - jeśli dacie mu pół godziny - będzie super , ale jeśli głód wielki  - to chociaż pozwólcie mu smaków nabierać przez tę chwilę , w której kroicie jabłka i cebulę :)
2. Jabłka pokroiłam w ósemki ; cebulę w półkrążki ...

3. Na rozgrzaną patelnię wlewam odrobinę oliwy ...wrzucam zamarynowane kawałki kurczaka...obsmażam je przez chwilę , aż mięso leciutko się zarumieni ...dodaję pokrojoną cebulę...często mieszając - duszę przez chwilę , aż cebula lekko się zeszkli...dodaję jabłka i ok 3 - 4 łyżki jabłkowego soku ...przykrywam pokrywką ...

4. Danie jest gotowe w momencie  gdy jabłka zmiękną / nie czekam aż zaczną  się rozpadać :):) /

Świetnie smakuje z ugotowanym na sypko ryżem :)

20 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, chętnie go przetestuję, zwłaszcza, że mięso łączyłam już z gruszką i smaki mnie pozytywnie zaskoczyły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam połączenia mięs z owocami :)

      Usuń
  2. taka masa czerwonej cebuli, mojej ulubionej - to musi być rewelacja! w dodatku z jabłkami, przypomina mi wykwintne kacze dania. dziękuję za koment made in heaven ;) pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest wiele sposobów na urozmaicenie 'kurczęcia"- Twój jest ciekawy i apetycznie wyglądający,
    '

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie apetyczny przepis, chętnie go wypróbuję! Mmm już czuję ten smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O rety, kolejny fajny przepis do wypróbowania! Jutro robię Twój kapuśniak, dziś upolowałam żeberka (kupiłam pierwszy raz w życiu);)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprowadzam Cię na zła drogę :):) lepiej odkurz kiełkownicę :)

      Usuń
  6. Ależ u Ciebie kolorowo! A się człowiekowi na duszy lżej robi...a piersi już sie marynują :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie! Lubię majeranek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. chce sie powiedzieć: pokaż cycki ;)
    a kurczaka z majerankiem nie jadłam, trzeba przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no coś Ty :) za zachęcanie do ludożerstwa zostałabym po wieki wyklęta z kulinarnej blogosfery :):)

      Usuń
  9. myślę, że niedługo taka wersja kurczaka może pojawić się na stole:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszło pyszne! Użyłam mnóstwo majeranku i mnóstwo papryki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo , że Ci smakowało :)

      Usuń
  11. Faktycznie wyglądają bardzo apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już dawno nie zbieram przepisów na potrawy mięsne, jeśli jadam, to korzystam ze starych przepisów - teraz skupiam się bardziej na przepisach wegetariańskich.
    Ale te Twoje piersi z jabłkiem bardzo mnie zachwyciły, więc spisuję i zrobię:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja rodzina zachwyciła się tym daniem, od tej pory regularnie gości u nas na stole.

    OdpowiedzUsuń