czwartek, 22 listopada 2012

zupa cebulowa z grzankami i serem ...


 SKŁADNIKI :

* 6 dużych cebul
* warzywa : 1 marchewka , 1 pietruszka , pół pora , pół selera
* 1 ząbek czosnku
* oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
* przyprawy : 2 listki laurowe , mielony kminek - 1/2 łyżeczki , majeranek - 2 łyżeczki , sól i pieprz świeżo zmielony - do smaku
* / w tym miejscu na liście składników powinno pojawić się białe wino - ale wina zabrakło w domu :) /  pojawia się więc ocet jabłkowy BIO w ilości 2 łyżek - doskonale się sprawdził i wydobył głębię smaku cebulowej zupy :)

WYKONANIE :

Cebulę pokroiłam w pół krążki ... w garnku o grubym dnie dusiłam ją na oliwie z oliwek  aż zeszkliła się...dolałam ok 2 litry gorącej wody ... dodałam utarte na grubych oczkach marchew , pietruszkę i seler ... pokroiłam w kostkę pora i zsunęłam go z deski wprost do garnka z zupą ... potem był czas na przyprawy : majeranek , kminek , liście laurowe , sól , pieprz i ocet jabłkowy i zmiażdżony ząbek czosnku ... po ok 40 minutach zupa była gotowa...




























Teraz pora na GRZANKI :
 * pełnoziarnisty chleb z dodatkiem kminku
 * sery : brie , camembert , gouda

na grzanki świetnie nadaje się bułka lub weka ... ale doskonały będzie też pełnoziarnisty chleb z dodatkiem kminku / ja taki właśnie wybrałam /...
do rozgrzanego piekarnika wkładam na parę minut kromki chleba  ... gdy są gorące - układam
na nich plastry ulubionego sera camembert lub brie ... / ser można zapiec na grzankach w piecu /
i jeszcze odrobina utartego sera żółtego do gorące cebulowej zupy - I  GOTOWE :)



7 komentarzy:

  1. Hej! Wyróżniłam Cię w programie Liebster Blog! Zapraszam do zabawy, pytania na moim blogu :)
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  2. aż wstyd się przyznać, ale nigdy nie robiłam cebulowej ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna cebulowa!
    O tej porze roku szczególnie ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na te jesienne chłody idealna :)

    OdpowiedzUsuń