środa, 20 marca 2013

śledziowa sałatka



SAŁATKA  ŚLEDZIOWA  ... w naszym domu przygotowywana bez rutyny ... za każdym razem odrobinę inaczej ... tak bez przywiązania do jednego przepisu ... kilka produktów bazowych , a reszta to już fantazja :)



ŚLEDZIE ... kupuję solone filety ... zalewam je zimną wodą i zostawiam na kilka godzin ... czasem zmieniam wodę  w której się moczą , a czasem o tym zapomnę ...

Wymoczone filety śledziowe / sztuk 7 / czekają teraz na decyzję : jakby je tu dzisiaj ??? ... w oleju ? ... w śmietanie ? ... A  MOŻE  SAŁATKĘ !!!

Na kuchenny blat trafiają słoiki z domowymi ogórkami kiszonymi i marynowaną czerwoną papryką , cebule / czerwona i biała /, 2 kwaśne jabłka , puszka drobnego groszku , kilka ugotowanych ziemniaków , które zostały z obiadu ...
Do garnka trafia 5 jajek ... w kilka minut ugotują się na twardo ...

Potrzebny mi będzie jeszcze : olej rzepakowy z  pierwszego tłoczeni , majonez , pieprz i pęczek natki pietruszki ...

WYKONANIE :

Śledzie , ziemniaki , ogórki , paprykę , jabłka i jajka kroimy na kawałki ... niezbyt drobno ... niech pozostaną wyczuwalne w smaku ...
Cebulę siekamy w kostkę ...
Fasolkę odcedzamy ...
Natkę pietruszki drobno siekamy ...
Teraz wystarczy połączyć wszystkie składniki ...
W charakterze sosu stosuję majonez i olej rzepakowy w proporcji pół na pół / ile ? ... tak jak lubicie :) ja nie lubię gdy sałatka tonie w sosie - mnie wystarcza 3 -4 łyżki sosu na dużą salaterkę /
Jeszcze należy sałatkę dopieprzyć solidnie i pozostawić w lodówce na czas jakiś , aby składniki  "przegryzły się" wzajemnie ...


LUBICIE  ŚLEDZIE  ?




magiczne śledzie babci Ireny










śledzie w oleju









krajanka śledziowa

18 komentarzy:

  1. Mama ostatnio zaskoczyła mnie podobna sałatką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję , że to było miłe zaskoczenie :)

      Usuń
  2. Wszystko ze śledziami uwielbiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam śledzie i wszelkie sałatki z nim w roli głównej:-). Twoja Aniu wygląda bardzo smacznie:-) zwłaszcza ten dodatek jabłka mnie zaintrygował bo z jabłkiem śledzia jeszcze nie jadłam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja bardzo lubię dodatek winnego jabłka do śledzia :)

      Usuń
  4. zjadłabym!
    te zdjęcia wszystkiego osobno, a potem w sałatce... doprowadziłaś moje ślinianki do szału:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, że tu pisze ale tu mam większą pewność że odp.
    Chciałam spytać o tą dietę czy daje jakieś efekty, bo myślę po świętach ją zacząć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia , ta dieta naprawdę działa ... daję Ci swoje słowo
      Nie możesz jednak spodziewać się spektakularnych efektów - zapewniam Cię , że stosując tę dietę NIE schudniesz 5 kg w 7 dni :)ale Twoja waga będzie systematycznie spadać , a jednocześnie nie będą grozić Ci niedobory żywieniowe ... zakłada się , że minimalny spadek wagi na diecie 1200 kalorii to 0,5 kg tygodniowo ...
      Najlepsze efekty uzyskasz jeśli oprócz wprowadzenia diety zwiększysz również swoją aktywność fizyczną ...

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. fakt , śledź daje mnóstwo możliwości dla kulinarnej fantazji :)

      Usuń
  7. Ja najbardziej lubię śledzie w oleju z dodatkiem cebuli i papryki :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja to właściwie WSZYSTKIE śledzie lubię :):)

      Usuń
  8. Dziękuję za wiadomość. Wiem że powoli się chudnie ale przynajmniej nie ma efektu jojo. Właśnie planuje ćwiczyć no i pić dużo wody. Najgorsza chyba będzie kawa parzona bez cukru ale dam radę. Już kopiuję sobie Twoje przepisy i liczę na więcej :-)
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń

  9. Bardzo ciekawa sałatka !!!
    Moc serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń