TRYB JASNY/CIEMNY

szaszłyki z kurczaka z grilla i marynata do mięsa

SZASZŁYKI Z KURCZAKA Z GRILLA
Od początki maja do końca września takie szaszłyki bardzo często lądują na naszym ruszcie. Grillowanie to nasz sport rodzinny :)

Jestem mieszczuchem i to na dodatek rozleniwionym. Moja wielkomiejska dżungla podsuwa mi wszystko  pod nos (tak ze spalinami, smogiem i korkami w pakiecie). Porzucam czasem to moje wygodne życie. Uciekam od niego nowo oddanym skrawkiem autostrady. Chowam się w świecie pełnym barw, dźwięków i zapachów natury. I szukam tego co w trawie piszczy ...
 

Wyobraźcie sobie soczyście zielony ogród i dom z drewnianych bali.
I niezwykle długi stół na mocarnych, dębowych nogach stojący w cieniu altany przed jego oknami. W ciepłe majowe noce przy tym stole ciągną się długie, nocne Polaków rozmowy.
Światło ogrodowej latarni wabi nocnych gości; majowe żuki nadlatują z hałasem eskadry helikopterów. Ich loty odbywają się wieczorami w maju lub w czerwcu.


Bliskość natury czyni dla mnie to miejsce niezwykłym.
czasem nocą słyszymy tupanie małych łapek na betonowych ścieżkach  - "dokąd nocą drepta jeż - możesz wiedzieć jeśli chcesz "  :) 

 
Zanim jednak nadejdzie wieczór - przychodzi czas na rozpalenie grilla w ogrodzie. MISTRZ  CEREMONII  ustawia w nim równy stos drobnych kawałków drewna. Wypalą się i dadzą żar, na którym upieką się szaszłyki drobiowo-warzywne oraz podudzia z kurczaka marynowane w świeżych ziołach.


Nie dajcie się zwieść koszulce naszego szefa kuchni - ta marynata do kurczaka wcale nie jest aż tak piekielnie ostra :)

PRZEPIS  NA  MARYNATĘ  DO MIĘSA  Z  KURCZAKA  :

Wykorzystaliśmy ją do marynowania podudzi z kurczaka i pokrojonych w kostkę piersi przeznaczonych na szaszłyki. Ilość marynaty jaką przygotujecie musi być dostosowana do Waszych potrzeb. 
Mieszamy dokładnie wszystkie składniki marynaty w misce. Nacieramy nią dokładnie kawałki mięsa; odstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny.

SKŁADNIKI :

* 1 szklanka oleju rzepakowego
* 3 łyżki octu balsamicznego
* 4 duże ząbki czosnku rozgniecione w wyciskarce
* 3 łyżki  musztardy francuskiej  (większość ziaren gorczycy pozostaje w niej niezmielona)
* po 1 łyżce świeżych, posiekanych ziół: tymianku, lubczyku, oregano
* pieprz kolorowy świeżo zmielony i sól do smaku
* po 1 łyżeczce papryki ostrej i słodkiej 

Po upływie 2 godzin mięso przeszło już aromatem przypraw z marynaty - może już trafić na grill. 

PAMIĘTAJCIE ! 
Kratkę do grillowania dokładnie oczyścić, umyć i natłuścić olejem rzepakowym przed położeniem na niej mięsa. Podudzia z kurczaka grillujemy około 30 minut obracając je w tym czasie aby równomiernie dopiekły się ze wszystkich stron.

SZASZŁYKI  DROBIOWO - WARZYWNE :

składniki :

* pokrojone w kostkę i zamarynowane wcześniej mięso z piersi kurczaka
* malutkie pieczarki ( lub średnie przekrojone na pół )
* papryka - mix kolorów : czerwona, żółta, zielona, pomarańczowa pokrojona na kawałki
* malutkie cebulki białe i czerwone przekrawane na połówki i rozdzielane na warstwy (większe cebule należy kroić w ćwiartki)
* kawałki wędzonego boczku lub plastry kiełbasy ( opcjonalnie)

SKŁADNIKI  NA  SZASZŁYKI  NIE  KRÓJCIE  ZBYT  DROBNO  -  POD  WPŁYWEM  PIECZENIA  NA  GRILLU  BĘDĄ  SIĘ  KURCZYŁY.


Teraz pozostało nam już tylko zwołać nieletnich i wykorzystać ich jako tanią siłę roboczą do nabijania kawałków warzyw i mięsa na szaszłykowe patyczki. Nasze dzieciaki uwielbiają to robić - trzeba ich powstrzymywać, by raczkami prosto z piaskownicy nie złapali się za robotę - tak się nam dzieci garnę do kuchennych zajęć :)
Gotowe szaszłyki smarujemy pozostałą marynatą w misce.
Szaszłyki grillujemy 20 -25 minut obracając je w tym czasie aby równomiernie się dopiekły ze wszystkich stron.



Komentarze

  1. Taka marynata z pewnością jest lepsza od kupnych(gotowych),skorzystam z przepisu w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i przyrządza się ją dosłownie w kilka minut :)

      Usuń
  2. o jaaa, aż ślinka sama leci! bardzo treściwy grill!;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie aż tak bardzo treściwy :) warzywne dania z grilla też były :)

      Usuń
  3. Dobrze jest mieć takie miejsca, ja mam swoje w Borach Tucholskich i też jeż przychodzi :)) Kolega Żuk jest przepiękny, z pewnością chroniony, bo to cudo-nad cuda i piękne foty. Tak rozbudziłaś mój apetyt na grill, że trudno mi będzie dotrwać do wypadu na działkę - domowy grill był się rozpadł :( pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chrabąszcz majowy (Melolontha melolontha) chyba nie jest gatunkiem chronionym , ale faktycznie jest przepiękny / zwłaszcza gdy "rogi" postawi :)
      W Borach Tucholskich nie byłam od lat ... to cudowne miejsce ... w czasach gdy dziewczęciem byłam jeździłam do Sempulna Małego na obozy / w tym przysiółku była leśniczówka i 7 domów , a wokół tylko lasy i jeziora /... mieszkaliśmy w leśniczówce , okopywaliśmy i przycinaliśmy drzewka w młodniku leśnym ... mam cudowne wspomnienia z tamtym miejscem związane :)

      Usuń
  4. Anno,
    ja żyję na skraju Warszawy i mam tu prawdziwie spokojny azyl.
    Jednak uciekam też dalej,do swojego wiejskiego domu,gdzie wsłuchuję się w mowę przyrody.
    To mi jest potrzebne jak świeży powiew wiatru...
    Następnym razem zabiorę tam ze sobą Twoje szaszłyki.
    Będzie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mieszkam na skraju Krakowa , ale w miejscu z którego wszędzie" mam blisko ... parki i zieleń też mam wokół domu , ale to jednak wielka aglomeracja miejska ze wszystkimi jej udogodnieniami i utrudnieniami :)

      Usuń
  5. Aniu, cudne fotki!
    Podbnie, jak Amber, żyję na skraju stolicy i mam tu swój zielony azyl.
    Szaszłyczki imponujące! Mniam! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam Ci Droczilko również szaszłyki z kolorowym pesto /kolejny wpis na blogu /... to dopiero była uczta ! :)

      Usuń
  6. Chętnie polazłabym z Tobą w siną dal, nawet nie musiałabym mknąć autostradą.Cudne fotki, urocze gillowanie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fotograficznie będę Cię więc zabierać na kolejne wyprawy w siną dal ... a kto wie , świat taki mały wiec może kiedyś gdzieś się spotkamy :)

      Usuń
  7. szaszłyki fajne ale zwierzaki cuuudne! :) wiewiórki uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bliskie spotkania ze zwierzakami się tam nam trafiają :) kiedyś jeleń wyskoczył mi z zagajnika prosto na drogę jakieś 5 metrów przede mną ... byłam w takim szoku , że nawet migawki aparatu włączyć nie zdołałam gdy był blisko / niestety nie chciał zaczekać aż otrzeźwieję :):):) /

      Usuń
  8. U ciebie cudowności a u mnie na grillu zwykła kiełbaska, ale była smaczna :D Smacznej niedzieli, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma czegoś takiego jak zwykła kiełbaska z grilla :) jestem pewna , że Twoja była przepysznie podana ...

      Usuń
    2. kiełbaski z grilla są zawsze wspaniałe :):)

      Usuń
  9. Ja do drobiowych szaszłyków dodaję jeszcze troszkę miodu. Zdjęcia cudne, szaszłyki smakowite - tylko zajadać - a ja przed obiadem i zaczęło mi niemiłosiernie burczeć w brzuchu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my lubimy miodowym "mazidłem" smarować drób na chwilę przed zdjęciem go z grilla / z pewnością i o tym będę kiedyś pisać :) /

      Usuń
  10. Mmmm, pięknie, jak zawsze, gdy pojawia się dom z bali... I pysznie... A żuczek obłędny, nie wiedziałam, że istnieją takie "kosmiczne" stworzonka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żuczek jest faktycznie jak z innego świata ... nadlatuje z wielkim furkotem , ma piękne skrzydła , a jego różki są po prostu obłędne :)

      Usuń
  11. Takie szaszłyczki to by się zjadło...:)Takie kolorowe, apetyczne..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam Ci się , że teraz też mam na nie wielką ochotę :)

      Usuń
  12. przepiękne zdjęcia natury
    i do tego takie wspaniałe jedzonko, dobrze, że czasem można się poczuć jak w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Marta za pochwały :)
      to miejsce jest dla nas jak odskocznia od codzienności ...

      Usuń
  13. Przepis sprawdziłem w miniony weekend. Polecam naprawdę warto. Pierś musi być co najmniej z 2 godz. w marynacie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szaszłyki wyglądają kapitalnie :-)
    w ten weekend wykorzystam przepis na bank :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podkradam przepis w niedziele mam grila z przyjaciolmi i wlasnie czegos takiego szukalam -pychota. U mnie sezon grilowy jeszcze trwa -pozdrawiam-Iza

    OdpowiedzUsuń
  16. Długo szukałem dobrego przepisu, a ten jest naprawdę super. Spróbowałem polecam łukasz.

    OdpowiedzUsuń
  17. 5 lat temu znalazłam powyższy przepis na marynatę i co roku wracam do niego jak tylko zacznie się sezon grillowy :) szaszłyki są znakomite, mają niesamowity smak i nie ma osoby, której by nie smakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

SEZONOWA KUCHNIA

STYCZEŃ

LUTY

MARZEC

KWIECIEŃ

MAJ

CZERWIEC

LIPIEC

SIERPIEŃ

WRZESIEŃ

PAŹDZIERNIK

LISTOPAD

GRUDZIEŃ

KOLORY W KUCHNI

WIELOBARWNIE

BIAŁY

CZERWONY

FIOLETOWY

POMARAŃCZOWY

ZIELONY

ŻÓŁTY

POLECANE ARTYKUŁY

Polecane posty

instagram @zycie_od_kuchni

Copyright © ŻYCIE OD KUCHNI