poniedziałek, 4 marca 2013

bananowy chlebek


Bananowy chlebek ...
Takie wspaniałe , mięciutkie ciasto w lekko chrupiącej skórce ...
Niezwykle aromatyczny i pełen dodatków...
Deser , który nie dostarcza tylko pustych kalorii ...upieczony jest wyłącznie z pełnoziarnistej mąki... słodki dzięki dodatkowi miodu , bananów i fig ... Bogaty w zdrowe tłuszcze z oliwy z oliwek i orzechów ...
Bardzo prosty i szybki w przygotowaniu ...
PYSZNY ! ! !

SKŁADNIKI :
 

* 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej typ 2000
* 3/4 szklanki maki żytniej pełnoziarnistej typ 2000
* 1/2 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka sody
* 1,5  łyżeczki cynamonu
* 4 rozgniecione goździki
* dwie szczypty utartej gałki muszkatołowej
* 1/4 szklanki cukru
* 3 suszone figi
* 80 g płatków gorzkiej czekolady
* 1/2 szklanki orzechów włoskich
* 2 jajka
* 1/3 szklanki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
* 1/4 szklanki jogurtu naturalnego
* 1/4 szklanki miodu
* 3 banany dojrzałe 
* oliwa i otręby żytnie  do obsypania formy do pieczenia 

 WYKONANIE :

Średniej wielkości formę keksową wykładam papierem do pieczenia ... smaruję oliwą z oliwek i obsypuję otrębami żytnimi ...

* Orzechy i figi kroję  ...

* Przygotowuję składniki suche : mieszam oba gatunki mąki ... dodaję pokrojone orzechy i figi ... dosypuję sól , cukier , sodę , płatki czekoladowe , cynamon , rozgniecione goździki i utartą gałkę muszkatołową ... wszystko dokładnie mieszam ...

* Do drugiej miski wbijam jajka ... roztrzepuję je trzepaczką ... dodaję jogurt naturalny , oliwę z oliwek i miód oraz rozgniecione widelcem banany ... starannie mieszam i dosypuję przygotowane wcześniej składniki suche ... wszystkie składniki łączę ze sobą i przelewam do formy keksowej ...

* Ciasto wkładam do nagrzanego do 165 stopni piekarnika ... włączam termoobieg i piekę przez 1 godzinę ...
Ciasto wyjęłam z formy dopiero gdy całkowicie wystygło ...
 



























Przepis na bananowy chlebek pochodzi z bloga Kwestia Smaku 

LUBICIE  TAKIE  CHLEBKI ?  polecam Wam również przepis na CHLEBEK DYNIOWY 

 

28 komentarzy:

  1. Piękności!
    Marzę choć o kawałeczku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze ostatni kawałeczek został :):)

      Usuń
  2. Jedno z moich ulubionych ciast do kawy:-), i choć bananów nie lubię to kocham chlebek bananowy. Twój wygląda przepysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w bananowym chlebku mdławy smak bananów znika całkowicie :)

      Usuń
  3. Twój przepis jest lepszy od tego, który zawsze stosuję:) muszę nanieść zmiany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najpierw upiecz i wypróbuj ... nie mogę zagwarantować , że to najlepszy bananowy chlebek na świecie - bo brak mi porównania - ten jest mój pierwszy :)

      Usuń
  4. u mnie dzisiaj na blogu też pojawił się przepis na chlebek, jednak w trochę innej wersji :) taki bananowy bardzo mi smakuje, muszę zrobić go ponownie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam , czytałam i przepis zapisałam ... twój chlebek jest fajnie nadziany :)

      Usuń
  5. o właśnie figi, to fajny pomysł na dodanie do chlebka bananowego, figi i orzechy dodam następnym razem :),

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę , że z dodatkami można nieźle pokombinować ... daktyle byłyby też niezłe ... może jeszcze migdały i rodzynki ? :)

      Usuń
  6. Jakież bogactwo składników! Zapowiada się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka wersja chlebka "na bogato" :)

      Usuń
  7. I ja go jeszcze nie upiekłam?! Co za niedopatrzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do dzieła Nemi , do dzieła ! :):)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. po zmieszaniu nadal pysznie smakują :)

      Usuń
  9. Aniu, jak słonecznie u Ciebie!!! Cudnie...
    Bananowy chlebek miałam piec już kiedyś ale dobrze ze tego nie zrobiłam bo tu znalazłam najzdrowszy ze zdrowych!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu , istnieje też takie prawdopodobieństwo / nawet całkiem realne :) /że najzdrowszy przepis na ciasto nie jest wcale najsmaczniejszym przepisem ... najlepsze ciasta z natury swojej wcale do najzdrowszych nie należą :):):)

      Usuń
  10. Taki chlebek to jest to:-)) Jeszcze z takim składem...;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne fotografię robisz :) zaglądałam , oglądałam ...
      A fan page ... powiedz mi Patrycjo czy lajki potrzebne są Ci do czegoś , że będziesz mi za nie wdzięczna ? ... poprawią Ci nastrój , umilą dzień ? czy może czemuś innemu służą ? :) bo jeśli mi to sensownie uzasadnisz - to wtedy bardzo chętnie to zrobię :):)

      Usuń
  12. kilka razy się do niego przymierzałam, fajnie, że umieściłaś przepis
    wygląda tak fantastycznie, że może w końcu zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kiedyś ... to taka odrobinę zdrowsza wersja ciasta do kawy :):)

      Usuń