poniedziałek, 5 stycznia 2015

PASTA Z ZIELONEGO GROSZKU I AWOKADO - ŚNIADANIE FIT

Uwielbiam odwiedzać targi warzywne i sklepy z wielkim działem warzywno-owocowym. Cieszy już sam ich widok. Góry spiętrzonej cebuli, cukinii, buraków, marchewki, kapusty. Zachwyca widok barw jak na obrazie naiwnego realisty; rzodkiewka pomiędzy główkami sałaty, cytryna obok bakłażana, wielobarwne papryki. Wielkie i pękate dynie, drobne brukselki,  delikatne i pociągłe szparagi, gładkie pomidory, strzępiaste sałaty; ich kształty i faktury budzą wyobraźnię. Zapachy mieszają się w powietrzu; są ostre, słodkawe, ziemiste, ziołowe; rozbudzają apetyt.


Z targu zawsze wracam obładowana pełnymi siatkami warzyw, owoców i świeżych ziół. Wytrwale dźwigam je do domu. Rozkładam na kuchennym blacie i sycę zmysły aromatami i barwami. Trudno mi wyobrazić sobie śniadanie bez udziału świeżości i chrupkości warzyw.

Przygotowując pastę śniadaniową z zielonego groszku i awokado inspirowałam się książką Konrada Gacy pt. "Kuchnia Fit". Jej autor podkreśla, że to co zjemy na śniadanie będzie miało wpływ na naszą kondycję i samopoczucie w ciągu całego dnia. Osoby, które jadają zdrowe, pełnowartościowe śniadania i przez to dostarczają swojemu organizmowi dużo dobrej energii na start rzadziej miewają problemy z nadwagą i otyłością i w ciągu dnia odczuwają mniejszą potrzebę sięgania po tłuste, niezdrowe dania.


PASTA FIT Z ZIELONEGO GROSZKU I AWOKADO

składniki :

* 2 szklanki zielonego groszku (świeżego lub mrożonego)
* 1 awokado
* 2 ząbki czosnku
* 1 - 1,5 łyżeczki soku z cytryny
* pół pęczka natki pietruszki
* kilka listków świeżej mięty
* świeżo zmielony pieprz do smaku (dodaję duuużo ! )

wykonanie :

Zielony groszek blanszuję przez 3 - 4 minuty, studzę.
Natkę pietruszki i listki świeżej mięty siekam.
Awokado przekrawam na pół, wyjmuję pestkę i przy pomocy łyżki wyjmuję jego miąższ ze skórki.
Wszystkie składniki blenduję i doprawiam sokiem z cytryny, rozgniecionym w wyciskarce czosnkiem i dużą ilością świeżo zmielonego pieprzu.




Podaję na chrupkim pieczywie pełnoziarnistym lub z gryczanymi bułkami z TEGO PRZEPISU.






#‎GACAkuchniaFIT‬

Niskokaloryczny styczeń

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie - na pewno tak samo dobrze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie, zdrowo, pysznie i jeszcze jaki uroczy kolor!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie, jednak w tym śniadaniu brakuje mi białka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapominasz o tym, że zielony groszek jest dobrym źródłem białka.

      Usuń