TRYB JASNY/CIEMNY

nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii


Wybór diety jest trudny. "Diet cud" jest mnóstwo. Obiecują spektakularne wyniki. Dzięki nim mamy w 3 dni trwale stracić 5 kg bez trudu, głodu i wysiłku. Wierzycie w to ? My nie :):)

Zdecydowaliśmy się na dietę dostarczającą dziennie 1200 kalorii :

* pozwala na powolna utratę wagi - w tempie około 0,5 kg tygodniowo, co chroni przed późniejszym efektem jo-jo
* jest dobrze zbilansowana 
* nie stwarza zagrożenia powstania niedoborów witamin i innych składników odżywczych 
* nie będziemy się głodzić - posiłki są dość obfite
* jej stosowanie uczy zasad prawidłowego żywienia i wyrabia dobre nawyki żywieniowe
* nie wymaga od nas przeprowadzenia wielkich rewolucji w sposobie odżywiania; to dość wygodne - pozwala zsynchronizować nasza dietę z posiłkami reszty członków rodziny
* nasze pierwsze spostrzeżenia : posiłki są smaczne, czujemy się lekko :)

DZIENNY  JADŁOSPIS :

ŚNIADANIE :


* chleb graham / lub chleb pełnoziarnisty / 75 g - 2 kromki
* jajko na twardo
* sałatka
* herbata z mlekiem bez cukru ( 150 ml chudego mleka )  lub herbata  i jogurt naturalny  niskotłuszczowy (150 ml)

SKŁADNIKI  SAŁATKI :  1/4 główki sałaty lodowej + 2 małe ogórki korniszony + 1 mała czerwona cebula + 1,5 łodygi selera naciowego + 2 łyżki groszku zielonego z puszki
SOS  DO  SAŁATKI : 1 łyżeczka oliwy z oliwek + 1 łyżka soku z cytryny + sól ziołowa + pieprz kolorowy

W kolejnych dniach pojawiać się będą inne sałatki - tu dowolność w doborze składników jest duża. Ograniczenia dotyczą sosu do sałatek / 1 łyżeczkę oleju można zastąpić 1 łyżeczką majonezu /.
Jajko będzie miało kilka zamienników - twarożek / 50 g / lub chudą wędlinę / 30 g / lub ser żółty / 15 g / lub wędzonego łososia.

II ŚNIADANIE : 

 duże jabłko


OBIAD :

 * ZUPA : dziś pieczarkowa z makaronem.

składniki zupy NA  JEDNĄ  PORCJĘ : 

50 g włoszczyzny ( marchewka, pietruszka, seler, por ) + 100 g pieczarek + 50 ml chudego mleka + zielona pietruszka + szczypiorek + sól  + pieprz + 25 ugotowanego drobnego makaronu ( to około 1,5 łyżeczki suchego makaronu)
wykonanie : włoszczyznę kroimy w kostkę  lub ścieramy na tarle o grubych oczkach jeśli tak wolicie;  dodajemy pokrojone w plastry pieczarki; dolewamy wodę i mleko; doprawiamy sola i pieprzem; gotujemy około 30 minut; pod koniec gotowania dodajemy natkę pietruszki i koperek.
Podane proporce pomnożyłam przez cztery - przygotowałam zupę dla dwóch osób na dwa dni.

* DRUGIE  DANIE : 

Dziś gulasz z udźca z indyka  z kaszą gryczaną i warzywami.

Jedna porcję przygotowujemy ze 100 g surowego mięsa  i 3 łyżek suchej kaszy gryczanej ( 45 g ugotowanej).


GULASZ 

JEDNA  PORCJA - TO  100 G  SUROWEGO MIĘSA + warzywa + przyprawy 

Ugotowałam obiad na dwa dni dla 2 osób - użyłam wiec odpowiednio  : 400 g mięsa z udźca z indyka BEZ SKÓRY + 1 duża cebule + 1 marchewkę + 1/4 pora + 1 małą pietruszkę + 1/4 selera + 2 łyżki intensywnego przecieru pomidorowego + 2 listki laurowe + 3 ziela angielskie + sól + pieprz kolorowy + po 1/2 łyżeczki kminku mielonego i majeranku i słodkiej papryki.

wykonanie - ważę mięso; kroje je na kawałki; zalewam je niewielką ilością wrzącej wody; gotuję; dodaję pokrojone w kostkę warzywa, przecier pomidorowy i przyprawy; duszę około 1/2 godziny pod przykryciem; dolewam wodę w razie potrzeby





















KASZĘ  GRYCZANĄ gotuję na sypko ( jedna miarka kaszy + 2 miarki wody + sól do smaku - gotuję na małym ogniu pod przykryciem do odparowania wody - około 15-20 minut )
Ilość kaszy gryczanej NA JEDNA PORCJĘ to 45 g ugotowanej kaszy (czyli około 3 łyżki kaszy suchej).




WARZYWA :
Wykorzystałam mrożonkę o handlowej nazwie "warzywa na patelnię". Warzywa wrzuciłam bez rozmrażania na patelnię; dolałam 3-4 łyżki wody; dusiłam pod przykryciem aż stały się półtwarde i gorące (około 10 minut ); doprawiłam przyprawą włoską.


DRUGIE  DANIA  komponujemy zawsze ze 100 g surowego, chudego mięsa (drobiu, wołowiny, cielęciny) lub 100 g surowej ryby. Dodatkiem są warzywa surowe lub gotowane oraz kasze, makarony, ryże lub ziemniaki - nie grozi nam wiec monotonia :)


KOLACJA :

Kolacją komponujemy podobnie jak śniadanie : z pełnoziarnistego pieczywa, warzyw i czegoś co jest źródłem białka ( twarogu, jajka, chudej wędliny ryby, chudego mięsa ).

Dzisiejsza kolacja :

* 2 kromki pełnoziarnistego chleba / 75 g /
* 50 g sera białego chudego
* sałata lodowa, kiszony ogórek, cebula czerwona, duuuużo rzeżuchy
* 100 ml kefiru
* ziołowa herbata - dziś mięta z pomarańcza





JEŚLI  MASZ  "COŚ DO STRACENIA"  - PRZEJRZYJ  KOLEJNE  NASZE  JADŁOSPISY :






nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 2









nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 3 










nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 4








nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 5








nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 6










nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 7








nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 8










nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 9








nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii cz 10

Komentarze

  1. Dieta wygląda naprawdę fajnie - na zdrową i zbilansowaną. Tylko życzyć powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie jedliście, mimo, że dietetycznie..Trzymam kciuki za efekty! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla nas też jest pewnego rodzaju zaskoczeniem , że potrawy są naprawdę smaczne :)

      Usuń
  3. i tak powinno się jeść:) ja mam podobnie zbilansowaną dietę od dietetyczki, trzymam kciuki za efekty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my na podstawie zasad ogólnych diety 1200 kalorii komponujemy przepisy ... tak do własnych upodobań smakowych staramy się dostosować dietę...

      Usuń
  4. To rozsądna dieta :) A posiłki? Smakowite! Lubię warzywa, może dlatego tak myślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zdecydowanie dieta dla lubiących warzywa ... ciężko byłoby mi zaakceptować dietę , w której mam zakaz spożywania warzyw ...

      Usuń
  5. i jak tu można powiedzieć, że na diecie je się same niedobre rzeczy?!? takie pyszności zaserwowałaś, a najbardziej podoba mi się obiad :)
    trzymam kciuki za efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę śledzić Twoje przepisy na diecie, bo są naprawdę świetne no i życzę wytrwałości w dążeniu do celu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam serdecznie ... wytrwałości mi potrzeba / zwłaszcza gdy przygotowuję smakołyki dla dzieciaków - na razie silnej woli mi starczyło :) /

      Usuń
  7. Ileż pyszności! Chętnie bym przeszła na taką dietę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja chętnie skubnęłabym Twoją chałwę lub migdałowe pieguski :):)

      Usuń
  8. Och, aż ja zapragnęłam takiej diety!:) Pysznie, zdrowo i kolorowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę tak jest ... nie musimy się przymuszać do jedzenia na diecie potraw , których nie lubimy ...

      Usuń
  9. zgadza się, że na diecie można jeść pysznie, tylko trzeba się trochę mobilizować, pilnować i co najważniejsze mieć czas, żeby te posiłki przyrządzać
    to już kolejny blog który daje mi dobry przykład, cieszę się, że dzielisz się z nami dietą, dla wielu może być to duża mobilizacja, może też mi się uda? choć u mnie problemem jest raczej brak ruchu, już czekam na pierwsze ciepłe dni .... rower, trochę biegania może, byle do wiosny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdą jest , że przygotowywanie dietetycznych posiłków , tak z zachowaniem wszystkich zaleceń co do ilości/wagi produktów zabiera odrobinę więcej czasu ... ale w którymś momencie zaczyna się to robić rutynowo i nie trzeba już zerkać na kartki z przepisami żeby pamiętać ile czego i kiedy mamy zjeść... i dieta wymaga planowania i systematyczności - to jest najtrudniejsze dla mnie - niektóre posiłki muszę przygotować dzień wcześniej bo wiem że rano nie zdążę przygotować np obiadu do pracy ...

      Usuń
    2. korzystam z mrożonek - to skraca czas przygotowania posiłków ...

      Usuń
  10. Najważniejsze, żeby odchudzać się z głową i nie wierzyć w diety-cud. I oczywiście pamiętać, że ruch to zdrowie:) Życzę wytrwałości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby istniała naprawdę skuteczna dieta-cud wszyscy byliby piękni i szczupli :):)
      Ruch - na razie tylko steper i hantle - do biegania nie umiem się przemóc ...

      Usuń
  11. Trzymajcie się Aniu! Duchem jestem z Wami...

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie przepisy wypróbowałam,rewelacja.Proszę o więcej.
    Jem i chudnę,nie jestem głodna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jakąś schizę , czy nasze blogi mają taką samą nazwę ? :):):)
      Cieszę się , że przepisy Ci się spodobały i przede wszystkim z tego , że odchudzają skutecznie :) na nas też skutkują !
      Niedługo opublikuję nowe ... są gotowe ... mało tego - nawet zjedzone :) tylko czasu mi brakuje , żeby je zamieścić ... w najbliższych dniach coś opublikuję pod hasłem "nasz dzienny jadłospis w diecie 1200 kalorii" :):)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. jestem na tej diecie .... przepisy rewelacyjne ... w końcu coś dla mnie ..... :) proszę o więcej przepisów!!!! Nie mogę się doczekać!!!!

      Usuń
  13. no super:) Studiuję dietetykę i stwierdzam, że jest to pięknie skomponowana dieta. Powodzenia i dużo zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. https://www.facebook.com/Dieta1200kalorii?ref=hl

    Też zaczełam sie odchudzać na diecie 1200 kalorii. Nawet zrobiłam stronę na facebooku gdzie zamieszczam dzienne jadłospisy, przykładowe ćwiczenia, ciekawostki :) Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę mam kilka kilogramów do stracenia, a ta dieta wygląda na bardzo obfitą... To więcej niż zjadam teraz. Serio- dużo tego. Aż chyba spróbuję czy się nie przejem;)

    OdpowiedzUsuń
  16. a I i II danie ? jakiś odstęp czy można jeść jeden po drugim
    ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od rytmu Twojego dnia. Dieta nie może wywrócić Twojego życia do gry nogami :)
      Trzygodzinne przerwy pomiędzy posiłkami to jest sytuacja optymalna, ale wiadomo, że wszyscy pracujemy, uczymy się i trudno jest jeść z zegarkiem w ręku.
      Czy dzielić obiad na dwa osobne posiłki ? To też zależy od tego jak sobie radzisz z głodem / zwłaszcza w początkowej fazie diety / Często lepiej jest rozdzielić obiad - bo je się co prawda mniej przy jednym posiłku, ale za to częściej co zapobiega to podjadaniu / łatwiej wytrwać, gdy kolejny posiłek jest już blisko:) /

      Usuń
  17. Dziękuję Wam bardzo za Waszą dietę :) Dopiero zaczęłam ( od wczoraj ), więc o skutkach nie mogę się wypowiedzieć, ale mogę napisać,że to jest pierwsza dieta,która zachęciła mnie do jej zastosowania swoim jadłospisem,bo:
    1. obiady wyglądają na smaczne i takie rzeczywiście są. Dużą rewolucją w mojej kuchni było przygotowanie gulaszu z indyka bez tłuszczu oraz zupy pieczarkowej z niewielką ilością chudego mleka. Nie spodziewałam się,że obie potrawy będą aż tak dobre i że wcale nie będzie mi tego tłuszczu brakować!
    2. Głód trochę odczuwam,podejrzewam,że na początku stosowania diety jest to norma, ale mam świadomość,że dostarczam organizmowi wszystko,czego mu potrzeba do normalnego funkcjonowania i to mnie bardzo motywuje.
    3. Sałatki również są smaczne, chociaż w moim mniemaniu część z nich wyglądała średnio - ot, kupa zieleniny z ociupinką oliwy na zachętę ;) Właśnie zjadam tę z salaty i selera naciowego i mogę napisać - nic bardziej błędnego. Jest naprawdę dobra. .
    3, Zawiera niedrogie i łatwo dostępne składniki - czasami ilość krewetek królewskich (bardzo pysznych i zdrowych,bardzo też niestety drogich ) i innych tego typu składników skutecznie odstraszała mnie od stosowania diet. Cena posiłków jest dla mnie bardzo istotna, bo żyję oszczędnie.Sposób nabycia składników również jest ważny, bo nie mam czasu na jeżdżenie po sklepach ze zdrową żywnością np, a tu wszystko mogę dostać w osiedlowym sklepie czy okolicznych marketach.

    Na koniec dodam,że mocno trzymam kciuki za Was i Waszego syna :) Sama jestem mamą niepełnosprawnej intelektualnie,niemówiącej dziewczynki. Zawsze miałam skłonności do tycia,więc zajadając stresy związane z chorobą córki i wszystkim innym utyłam jak nigdy dotąd i nie miałam pomysłu,jak schudnąć. Tym bardziej więc dziękuję Wam za tą dietę. Bardzo prawdopodobne, że dzięki temu,że Wam się chciało ją opracować i stosować pomożecie innej rodzinie z chorym dzieckiem wrócić do normalności, bo nie da się ukryć,że otyłość ani nie poprawia samopoczucia, ani stanu zdrowia, a zdrowie i dobry humor są mi potrzebne teraz jak nigdy dotąd :) dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

  18. Stosuję tę dietę od 3 lutego,jak widać po dacie powyżej, schudłam już 9 kg - mam dużo "do stracenia" i wspomagałam się treningiem,stąd pewnie większy spadek wagi niż założony. Dodam,że od początku jestem pod opieką lekarza i zaaprobował on Waszą dietę :) Czuję się bardzo dobrze, znów mam energię i ochotę do działania i wcale mnie nie przeraża fakt,że muszę być jeszcze na diecie dobrych kilka miesięcy,żeby wrócić do swojej zwykłej wagi. Taka dieta mi niestraszna :) Jeszcze raz dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. czy ten jadlospis jest naprawde 1200 kalorii...wyglada no obfity...jesli tak to jestes moja inspiracja do walki ze zbednymi kilogramami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naprawdę 1200 kalorii :) Oczywiście nie dokładnie co do jednej kalorii, bo np. chleb z jednej piekarni zawsze jest trochę inny niż z drugiej, ale są to różnice, które nie mają zasadniczego wpływu na proces odchudzania.
      Trzeba tylko dokładnie odważać i odmierzać składniki. Na początku jest to trochę kłopotliwe, ale z czasem nabiera się wprawy.

      Usuń
  20. I w końcu ja się skusze na dietę! Wygląda rewelacyjnie! W moim domu zawsze królują warzywa wiec się ciszę z tych jadlospiow. Jednak moim problem jest podjadanie słodyczy ;) no nic trzeba będzie o nich zapomnieć i wziąć się za siebie! Na pewno wrócę na tego bloga nie raz!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, mam pytanko - czy naprawdę schudłaś na tej diecie? - I ile, przez jaki okres czasu? Oczywiście jeśli możesz się pochwalić?;) Bo ja właśnie ruszam z dietą 1200 kcal i szukam dobrych przepisów - Twoje wydają się trafić w moje smaki - jeśli pozwolisz to sobie ich trochę pożyczę? :-) Pytam czy schudłaś, bo wydają mi się spore te porcje :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyna, ja na tej diecie naprawdę schudłam ( 13 kg, a mój mąż 18 kg ) Na diecie byliśmy 4,5 miesiąca. To dieta dobrze zbilansowana, nie powoduje niedoborów pokarmowych. Porcje wydają się duże, ale ich wartość kaloryczna odpowiada diecie 1200 kcal. Jeśli dodasz do tego aktywność fizyczną dostosowaną do Twoich możliwości i zwiększysz ją stopniowo - na pewno schudniesz na tej diecie.
      Osobnym tematem jest wyjście z diety. Ta dieta nie prowadzi do efektu jojo, ale jeśli po diecie powrócisz do dawnych, niezdrowych zwyczajów pokarmowych i zaniechasz aktywności fizycznej - ponownie zaczniesz tyć.

      Usuń
  22. Witam jestem w tej chwili na profesjonalnej diecie 1200 kcal, w której dosłownie garstki pokarmów są podane na talerzu..Ww. jadłospis jest naprawdę dość bogaty jeśli chodzi o ilość...

    OdpowiedzUsuń
  23. witaj ja dziś zaczynam twoja dietę, od samego początku mnie zachwyciła i te posiłki. Już jestem po dukanie, warzywnych i takich tam. Niestety minusem po każdej z nich był efekt jojo w taki oto sposób nazbierało się 20 kg . Fakt moją zmorą są słodycze zwłaszcza wieczorne. Ale umiem i bez nich żyć . Mam wielka nadzieję że uda mi się wytrwać i z ćwiczeniami uda mi się schudnąć.

    OdpowiedzUsuń
  24. Od dziś jestem na diecie, w sumie z ciekawości. Chciałabym zrzucić jakieś 3 kg. Wydaje mi się że teraz jem zdrowo - mnóstwo warzyw i chude mięso. Ale co się okazuje, teraz mam jeść więcej, w tym więcej mięsa :-) Zastanawiam się np czy uda mi się wepchać kolację. Ciekawam ciekawam :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzień dobry,
    w części 1 do obiadu jaką ilość warzyw na patelnię przyrządzamy???
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja w żaden sposób nie jestem w stanie wytrzymać jedząc tylko 1200 kalorii, więc dla mnie większe porcje ;). Jadłospis super

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczne, przepyszne przepisy, wypróbowałam wszystkie 2 dania, śniadania, kolacje i kilka zup, REWELACJA!!! Co do wagi, to tak strasznie się nie spinam, bo pozwalam sobie na weekendowe grzeszki:)Miałam prosić o więcej przepisów, wchodzę na stronę a tu taka niespodzianka. Będę próbowała dalej, bardzo dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. A tego szpinaku, to strasznie duuuuuużo wyszło:)))))))

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie sądziłem, że to może być takie dobre! Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. SUPER PRZEPISY !!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. SUPER PRZEPISY ,,TAKIE NORMALNE ,,A NIE PEŁNE OGRANICZEŃ I JAKIEŚ CUDA ,DROGIE I NIEDOBRE!!

    OdpowiedzUsuń
  32. WITAM . MAM PYTANIE CZY MOGŁABYM ZJEŚĆ ZUPĘ Z OBIADU NA DRUGIE ŚNIADANIE, TO CO NA DRUGIE ŚNIADANIE NA PODWIECZOREK A NA OBIAD TYLKO DRUGIE DANIE?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkie owoce powinno się jeść do południa. Również ważne jest rozłożenie w czasie posiłków, zachowanie odstępów pomiędzy nimi. Z drugiej strony, jeśli z tego powodu dieta stałaby się dla Ciebie zbyt uciążliwa do stosowania na co dzień ze względu na Twój plan dnia to po prostu zamień posiłki.

      Usuń
  33. Mam ten sam problem co koleżanka wyżej. Chciałabym zmienić kolejność ale nie wiem czy to będzie ok:) prosimy o odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiem jak wyżej: Słodkie owoce powinno się jeść do południa. Również ważne jest rozłożenie w czasie posiłków, zachowanie odstępów w czasie pomiędzy nimi. Z drugiej strony, jeśli z tego powodu dieta stałaby się dla Ciebie zbyt uciążliwa do stosowania na co dzień ze względu na Twój plan dnia to po prostu zamień kolejność posiłków.

      Usuń
  34. Napisz, proszę, jaką ilość wody użyć na jedną porcję zupy.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawe przepisy.
    Czy jesteś w stanie, mniej więcej, podać ich kaloryczność? Zastanawiam się nad podziałem kalorii na posiłki.
    Gratuluję i podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Tez jestem ciekawa ile kal ma 1 śniadanie, drugie śniadanie, obiad i kolacja, ja obiad dzielę tak że zupe jem w pracy a drugie danie w domu jak wrócę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

SEZONOWA KUCHNIA

STYCZEŃ

LUTY

MARZEC

KWIECIEŃ

MAJ

CZERWIEC

LIPIEC

SIERPIEŃ

WRZESIEŃ

PAŹDZIERNIK

LISTOPAD

GRUDZIEŃ

KOLORY W KUCHNI

WIELOBARWNIE

BIAŁY

CZERWONY

FIOLETOWY

POMARAŃCZOWY

ZIELONY

ŻÓŁTY

POLECANE ARTYKUŁY

Polecane posty

instagram @zycie_od_kuchni

Copyright © ŻYCIE OD KUCHNI